[Nieuws] Geschreven door Ricardo op 2017-06-14 09:10:05

Takahashi: "Xenoblade Chronicles 2 heeft een volledig andere wereld"

Producer Tetsuya Takahashi praat over Xenoblade Chronicles 2 en de link met eerdere titels. Nintendo kondigde Xenoblade Chronicles 2 in januari onverwachts aan. Voor fans was het direct duidelijk: deze game gaat doen wat de originele Wii-titel ook deed. Met de trailer tijdens de Nintendo Spotlight werd de gelijkenis nog evidenter; het avontuur van Xenoblade Chronicles 2 gaat zich focussen op het verhaal en de personages. Tetsuya Takahashi, de producer van de game, spreekt over het nieuwe spel en hoe het in de serie past. Takahashi zegt dat het spel, vergeleken met het origineel, een andere wereld en personages heeft. Beide zijn echter lineair en gefocust op verhaal, terwijl Xenoblade Chronicles X draaide om de open wereld en exploratie.

"Het is een compleet andere wereld, met compleet andere personages. Het is een ander spel.

Hoe ik het zie, zijn Xenoblade Chronicles 1 en 2 aan elkaar gelinkt omdat ze beide lineair en 'story-driven' zijn, terwijl Xenoblade Chronicles X zich meer focuste op een open wereld, exploratie en misschien een online aspect. Ik wil graag games blijven maken waarbij die twee aspecten gescheiden blijven."
Takahashi sprak verder over Drivers en Blades. Hij vertelt dat Blades levensvormen zijn die ondersteuning bieden aan hun Driver. Een Driver kan verschillende Blades hebben, waardoor je als spelers verschillende rollen in de game kan vervullen.
"Drivers zijn simpelweg mensen. Dan zijn er dingen genaamd Core Crystals. Tijdens de game, zal je er veel verzamelen en wanneer een Driver een Core Crystal aanraakt, wordt een levensvorm gecreëerd. Die levensvorm is wat we noemen een Blade.

Blades schenken kracht en een wapen aan de Driver waaraan ze gelinkt zijn. Elke Blade heeft andere rollen die het kan spelen. Het concept is dus dat je, door verschillende Blades te koppelen, kan kiezen welke rol je in het spel wil spelen."
Takahashi spreekt daarna kort over Battle Arts. Fundamenteel is dit concept onveranderd gebleven ten opzichte van eerdere games. Nog altijd activeer je Arts door een icoon te selecteren, alleen zijn deze nu direct gerelateerd aan je knoppen, waardoor we een intuïtiever gevechtssysteem mogen verwachten. Xenoblade Chronicles 2 verschijnt deze winter voor Nintendo Switch.

Gekoppelde games

Xenoblade Chronicles 2 (Nintendo Switch)