[Nieuws] Geschreven door Ricardo op 2017-07-09 07:00:00

Interviews Xenoblade Chronicles 2 leveren veel informatie op, veel te ontdekken in spel

Time.com en het Franse Gamekult.com hebben Monolith Softs oprichter Tetsuya Takahashi geïnterviewd, met veel interessante informatie als gevolg. Xenoblade Chronicles 2 vormt het derde deel in de Xenoblade Chronicles-serie en belooft Nintendo's eerste grote JRPG op de Nintendo Switch te worden. Het spel vindt plaats in een wereld vol Titanen, waarop mensen zich hebben gevestigd. Een van hen is de protagonist Rex, wiens reis naar Elysium je volgt. De oprichter van ontwikkelaar Monolith Soft, Tetsuya Takahashi, heeft in interviews met Time en Gamekult gepraat over de aanstaande titel. Tijdens het interview met Time deelde Takahashi dat de game het verhaal vertelt van mensen die leven op stervende Titanen en die dus op zoek moeten naar een manier om verder te leven. Takahashi vervolgt dat ook de samenwerking tussen mensen en Blades een belangrijk thema vormt. Over de ontwikkeling van het derde deel in de serie zegt hij dat deze zoveel sneller kon zijn dan de eerdere titels omdat ze een belangrijk deel van de architectuur over hebben gehouden aan Xenoblade Chronicles X. Hierop bouwen ze verder, wat veel tijd en energie bespaart. Ook het ontwikkeling met slechts één scherm ten opzichte van twee op de Wii U scheelt tijd.

Takahashi sprak verder over de samenwerking die Monolith Soft aanging met Square Enix' character designer Tetsuya Nomura, wie onder andere personages uit het bekende Final Fantasy ontwierp. Takahashi geeft aan al twintig jaar lang met hem samen te willen werken, wat nu eindelijk is gelukt. Met Time bespreekt hij ook nog de mogelijkheid om Xenoblade Chronicles X. De ontwikkelaar wil het graag overwegen, maar richt zich nu eerst volledig op het voltooien van Xenoblade Chronicles 2. Ook het interview met het Franse Gamekult (vertaling door Nintendo Everything) levert interessante informatie op. Tetsuya Takahashi bevestigt nogmaals dat de besturing tijdens gevechten meer intuïtief zal zijn en gekoppeld wordt aan de fysieke knoppen van de controller. Besturing door middel van het touchscreen hoort echter niet tot de plannen. De Japanner sluit verder ook multiplayer en data packs uit. Deze laatste waren downloadbare pakketten op de Wii U die de laadtijden in Xenoblade Chronicles X versnelden. Gamekult bevraagt Takahashi verder over het hoofdpersonage Rex. We komen te weten dat het spel deels draait om het volwassen worden van dit personage, maar ook dat hij ouder is dan hij eruit ziet. Rex stelt zichzelf het doel om een hemel genaamd Elysium te vinden, dat is de motivatie achter het hoofdverhaal. Exploratie speelt een nog belangrijkere rol dan ooit tevoren, aldus de oprichter van Monolith Soft. Over de omvang van de wereld en de mate van exploratie kwam het volgende naar voren (vertaald):
"Exploratie is altijd een kernwaarde van de Xenoblade-saga geweest, vooral in Xenoblade Chronicles X. Mogen we een nog omvangrijkere wereld verwachten op Nintendo Switch?

Exploratie zal een nog bepalendere rol hebben in Xenoblade Chronicles 2. Wat betreft het aantal plaatsen om te verkennen en bezoeken; ik denk dat dit spel veel verder gaat dan wat Xenoblade Chronicles X te bieden had. Zoals je kunt zien in de trailer mag je een groot aantal gevarieerde omgevingen ontdekken, sommigen natuurlijk, sommigen gebouwd door mensen."

Verder mogen we een naadloze exploratie van de verschillende Titanen verwachten. Het reizen tussen verschillende Titanen, door de wolkenvelden, zal echter wel gepaard gaan met een laadscherm. Gevechten draaien nu echt om het samenspel tussen mens (Driver) en Blade en de talloze mogelijkheden en combinaties die hieruit volgen. Elke Blade heeft een unieke skill tree en persoonlijkheid, waardoor je je personage kan aanpassen aan de situatie en je favoriete speelstijl. Takahashi werd ook gevraagd naar het 'relationship system' (vertaald):
"Keert het 'relationship system' tussen personages om vaardigheden en side quests vrij te spelen, terug?

In de kern van de gameplay staat de relatie tussen Blades en Drivers. Door de Blades te laten groeien, word je sterker, speel je nieuwe vaardigheden vrij en verbeteren je stats. Natuurlijk heeft het spel een hoop subquests. Hiermee ontwikkel je relaties tussen verschillende personages of tussen personages en hun Blades, terwijl weer andere quests te maken hebben met NPC's die je in dorpjes tegenkomt. Deze opdrachten geven je bonussen waarmee je dorpjes ontwikkelt en nieuwe uitrustingen vrijspeelt. Zoals in de eerdere titels hoef je in de meeste gevallen niet opnieuw met een NPC te praten om de quest te voltooien, maar krijg je de beloning automatisch nadat je de opdracht hebt volbracht."
Xenoblade Chronicles 2 verschijnt deze winter voor Nintendo Switch.

Gekoppelde games

Xenoblade Chronicles 2 (Nintendo Switch)