[Nieuws] Geschreven door Bas op 2017-12-31 13:43:41

Aonuma: "Toekomstige Zelda-games zullen vrijheid uit Breath of the Wild behouden"

Een duidelijke doelstelling van de producer van de The Legend of Zelda-serie. Een nieuwe koers is ingezet. The Legend of Zelda: Breath of the Wild werd geroemd vanwege de uitgestrekte landschappen, enorme bergen content en de vogelvrijheid die men niet gewend was van de serie. Mede vanwege dit feit werd het spel een grote hit. Ook Nintendo zelf denkt dat dit de koers is die gevaren moet worden met de toekomstige games in de bekroonde serie. Director Hidemaro Fujibayashi stelde het volgende over deze vrijheid in een interview met IGN (vertaald):

"Dat was absoluut één van onze doelen. Dat was volledig volgens het originele plan. Een groot deel van het spel moest bestaan uit het feit dat er meerdere antwoorden, meerdere methodieken en meerdere manieren waren om één iets uit te voeren. Alle dungeons zijn zo ontworpen dat spelers de problemen konden oplossen op de manier die zij als de beste zagen zonder dat wij wisten hoe deze problemen opgelost zouden worden. 

Het moest een omgeving worden waarin spelers dingen konden doen waarvan wij niet van tevoren konden voorspellen of het effectief goed zou uitpakken. Om deze reden hebben we ontzettend veel plezier in het bekijken van video's en in het zien hoe spelers capriolen uithalen die we nooit van tevoren hadden kunnen voorspellen."
Tevens had Eiji Aonuma, producer van de serie, moet het team deze koers voortzetten en zal de vrijheid die The Legend of Zelda: Breath of the Wild geïntroduceerd heeft als leidraad genomen worden voor de toekomstige games. Hij vertelde IGN het volgende (vertaald):

"Weet je, ik kan niet spreken voor anderen, andere bedrijven en wat zij met hun eigen games doen. Maar voor mij persoonlijk, zeker met het oog op de Zelda-serie, betekent het heel veel dat de vrijheid die Breath of the Wild geïntroduceerd heeft zo goed is ontvangen door de fans. Dat is een duidelijk signaal voor mij dat dit de koers is die we moeten varen met de toekomstige games in de serie. Vrijheid in games wordt als heel belangrijk ervaren. 

Eén van de zaken die we altijd al in overweging genomen hebben is dat we zeker wilde stellen dat de speler weet welke uitdaging op hen wacht. Echter hebben we zorg gedragen voor het minder lineair maken van het nemen van deze figuurlijke horde zonder dat de optie voor lineariteit verloren ging. Het moest dus mogelijk zijn om de logische weg te volgen, terwijl een minder logische weg ook net zo goed zou kunnen werken. 

Het was in Breath of the Wild bijvoorbeeld mogelijk om uitdagingen aan te gaan zonder dat je hier de juiste uitrusting voor had. En ik kan je vertellen dat het mogelijk is om bepaalde uitdagingen aan te gaan zonder deze uitrusting, echter zal dit zeer moeilijk zijn. Echter zal het spel je dit niet zo snel vertellen.

De koers die we hebben ingeslagen met Breath of the Wild is zeker iets wat we wilen behouden in de toekomstige games."

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo Switch)