[Nieuws] Geschreven door Ricardo op 2018-02-13 14:40:14
Hideki Kamiya over Bayonetta en Nintendo's betrokkenheid; lanceertrailer verschenen
Zonder Nintendo zou Bayonetta 3 niet gerealiseerd worden. In 2014 kwam de Bayonetta-serie in contact met Nintendo-systemen. Bayonetta en Bayonetta 2 verschenen voor Wii U en we beoordeelden deze titels respectievelijk met een 7,7 en een 9,5. Tijdens The Game Awards 2017 kondigden Nintendo en Platinum Games aan dat de serie een derde game krijgt. Ook werd duidelijk dat niet alleen Bayonetta 3 naar de Nintendo Switch kwam, maar ook de twee eerdere titels, welke aanstaande vrijdag verschijnen (de releasetrailer vind je onderaan het artikel). Hideki Kamiya, een gamedesigner en -director bij Platinum Games, deelt vandaag informatie over de serie en hoe Nintendo erin verwikkeld raakte. Kamiya vertelt dat zijn Platinum Games een studio is die samenwerkt op contractbasis met uitgevers die de ontwikkeling van games financieren. Op die manier was het Sega die het budget voor Bayonetta 1 ter beschikking stelde, en dus lagen de rechten bij dat bedrijf. Hoewel het spel eerst exclusief naar Xbox 360 kwam, verscheen het daarna ook voor Playstation 3 en op Steam. Ook voor Bayonetta 2 ontving Platinum Games aanvankelijk financiering van Sega, maar vanwege omstandigheden binnen dit bedrijf, kwam de ontwikkeling tot stilstand. Op dat moment stapte Nintendo in en financierde dit spel, dat exclusief voor Wii U verscheen, waarna de rechten over de serie deels bij Sega en deels bij Nintendo liggen. Vanaf het begin stond vast dat het derde deel in serie ontwikkelt zou worden met geld van Nintendo, zonder wie Bayonetta 3 niet gerealiseerd zou kunnen worden. Dit verklaart waarom de game exclusief naar Nintendo Switch komt. Hieronder vind je Kamiya's tweets. Bayonetta 1 en 2 verschijnen op aanstaande vrijdag voor Nintendo Switch. Wanneer Bayonetta 3 uitkomt is vooralsnog niet bekend.
I've got something I want to tell you all. It's about Bayonetta 3. (1/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
We are a developer that creates games by signing contracts with publishers and receiving funds from them in order to cover development costs. (2/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
For Bayonetta 1, we signed a contract with Sega and received funds from them, then we proposed a design for the game and entered production. All of the rights belong to Sega. (3/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
At the time, our company had only just been established, and we weren't properly equipped for multiplatform development, so after discussing with Sega, we decided to develop the game exclusively for Xbox 360. (4/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
However, after that, one of Sega's trading partners ended up making a port for PS3, at Sega's behest. More recently, they also decided that a Steam version should be developed, which was released last year. Sega owns the rights to all of these versions. (5/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
When we started making Bayonetta 2, we initially received funds from Sega to develop the game for multiple platforms, but the project was halted due to circumstances at Sega. Nintendo then stepped in to continue funding the game, allowing us to finish it. (6/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
As such, the rights belong to Sega and Nintendo. The rights owners decided the game should be made for Wii U. (7/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
Nintendo was also kind enough to fund a port of Bayo 1 for Wii U, and they even allowed us to use the Japanese voice track we created for the Wii U version in the PC version of Bayo 1 as well. (8/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
I am extremely thankful to Nintendo for funding the game, and to Sega for allowing them to use the Bayonetta IP. (9/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
As for Bayonetta 3, it was decided from the start that the game was going to be developed using Nintendo's funding. Without their help, we would not have been able to kick off this project. (10/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
All of the rights still belong to Sega and Nintendo. The rights owners decided that the game should be made for Switch. (11/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
Game development is a business. Each company has its own circumstances and strategies. Sometimes this means games get made, sometimes it means they get cancelled. (12/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
But I believe that every single person involved is dedicated to delivering the best possible experience. I know that, to me at least, that's one of the biggest goals when I set to work. (13/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
I cannot express how happy I am that we get to make Bayonetta 3, and we intend to do everything within our power to make it as good as it can be. That's all we can do, and we consider it our greatest mission. (14/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
It took a while for production of Bayonetta 3 to be okayed, but now that it has kicked off, I hope it will turn into a wonderful encounter for all of you. (15/15)
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 13 februari 2018
Gekoppelde games
Bayonetta 2 (Wii U)
Bayonetta (Wii U eShop)
Bayonetta 3 (Nintendo Switch)
Bayonetta (Nintendo Switch eShop)
Bayonetta 2 (Nintendo Switch)