[Nieuws] Geschreven door Ricardo op 2018-04-28 07:30:00

Kimishima over het tweede jaar van Nintendo Switch en verlengde speelduur

Na een geweldige start komt nu de echte test, aldus Kimishima. Nintendo heeft met Nintendo Switch goud in handen, zo lijkt het. Binnen ongeveer een jaar verkocht het apparaat 17,79 miljoen exemplaren en ook softwarematig mag de Japanse gamegigant tevreden terugkijken op haar afgelopen fiscale jaar. Volgens Nintendo's Tatsumi Kimishima moet de echte test echter nog komen. In een uitspraak over het tweede jaar in de levenscyclus van het systeem onderstreept de aftredende president het belang van deze tweede fase: de nieuwigheid is van het systeem af en de kunst is nu om het succes te laten voortduren. Om dit te realiseren moet Nintendo bezitters betrokken houden en de aandacht van potentiële kopers krijgen. Hierin ligt uiteraard een sleutelrol weggelegd voor software. Kimishima noemt Super Smash Bros. en Mario Tennis Aces als voorbeelden van titels die komend fiscale jaar belangrijk zullen zijn (vertaald):

"Het is belangrijk dat we nieuwe titels leveren in onze grote franchise voor alle game fans en Nintendo-fans die een Nintendo Switch kochten tijdens het eerste jaar. Om die reden kondigden we tijdens een Nintendo Direct-presentatie in maart aan dat we Super Smash Bros. in 2018 uitbrengen. We hoorden mensen roepen voor deze serie op Nintendo Switch, dus de aankondiging in maart zorgde voor veel opschudding.

Mario Tennis Aces, dat op 22 juni verschijnt, is een andere belangrijke titel die voordeel haalt uit de Nintendo Switch-hardware, als titel waarvan consumenten kunnen blijven genieten in hun eigen speelstijl, 'anytime, anywhere, with anyone.' "
Het verlengen van speelduur van reeds verschenen spellen noemt Kimishima als tweede speerpunt. Door in toenemende mate downloadbare content aan te bieden en evenementen te organiseren (denk aan Splatoon 2 en ARMS), kunnen spelers zich langer vermaken met dezelfde titels. Gebruikelijk neemt de speelactiviteit van games geleidelijk af na release en na de feestdagen, maar onderstaande figuur laat zien dat voor Splatoon 2 geldt dat activiteit onverminderd blijft.

Volgens Kimishima blijft vooral Japan actief bezig met de funshooter, maar kan een soortgelijke trend ook worden onderscheiden in andere regio's. Ook noemt hij de betaalde Octo Expansion als een verdere manier om nog meer plezier uit Splatoon 2 te halen. Over het verlengen van speelduur in het algemeen zegt hij verder het volgende (vertaald):
"We bieden downloadbare content en we organiseren evenementen die enthousiasme genereren voor onze game om consumenten vernieuwd plezier te bieden en de tijd dat ze van gekochte titels genieten te verlengen.
...
Voor titels zoals ARMS en Splatoon 2 is er wereldwijd massale deelname geweest aan door Nintendo georganiseerde game contest en evenementen die gamepersonages tot leven wekken in de echte wereld.

Voor fans zijn games contests meer dan alleen een plek waar ze hun getrainde vaardigheden aan een test onderwerpen in gameplay. Het is ook een plek waar vele mensen samen kunnen komen door één spel om te socializen en de energie van de community te ervaren. En dit samenkomen, op haar beurt, genereert enthousiasme voor de game. We zijn van plan verder op zoek te gaan naar leuke projecten, inclusief de ervaringen die voorbij gameplay gaan, om zoveel mogelijk consumenten geïnteresseerd te houden in onze producten."

Gekoppelde games

Splatoon 2 (Nintendo Switch)

ARMS (Nintendo Switch)

Super Smash Bros. Ultimate (Nintendo Switch)

Mario Tennis Aces (Nintendo Switch)