[Nieuws] Geschreven door Neslihan op 2018-10-22 21:58:25

Masuda legt uit waarom rivalen in recente Pokémon-games minder gemeen zijn

Volgens Junichi Masuda zijn de rivalen in recente Pokémon-games minder gemeen, omdat ze anders een te harde indruk achter zouden laten bij de speler. Hoewel de eerste paar Pokémon-games bekend staan om hun gemene rivaal-trainers, hebben de rivalen in de recentere Pokémon-games een wat aardigere persoonlijkheid gekregen. Zo ook is je nieuwe rivaal Trace in de aankomende Pokémon: Let's Go, Pikachu! & Let's Go, Eevee!-spellen de hele tijd vriendelijk. In een interview met Gamespot legde Pokémon director Junichi Masuda uit waarom de rivaal-trainers nu zo veel aardiger zijn (vertaald):

''Ik denk dat dat de grootste reden dat rivalen vroeger gemeen waren, is omdat we gelimiteerd waren in wat we in pixels konden afbeelden. Je kunt niet veel doen met zo'n sprite op het scherm, dus we hebben harder gewerkt hen te karakteriseren door middel van dialoog en zekere persoonlijkheden.

Verder, omdat het slechts om dialoog ging en er niet veel te zien was op het scherm, geven de rivalen denk ik geen slechte indruk, zelfs als ze gemeen zijn. Nu hebben we HD-graphics en zijn de visuals veel indrukwekkender. Als je hem hier ook gemeen maakt, blijft er een veel sterkere indruk achter bij de spelers. Daarnaast, en dat is slechts wat ikzelf vind, voelt het alsof mensen met zulke persoonlijkheden tegenwoordig niet meer zo makkelijk geaccepteerd worden door spelers dan vroeger.''
Het volledige interview kun je hier lezen. Pokémon: Let's Go, Pikachu! en Let's Go, Eevee! zijn vanaf 16 november verkrijgbaar voor de Nintendo Switch.

Gekoppelde games

Pokémon: Let's Go, Pikachu! (Nintendo Switch)

Pokémon: Let's Go, Eevee! (Nintendo Switch)