[Nieuws] Geschreven door Kitty op 2018-12-30 13:58:33

Junichi Masuda over relatief korte speeltijd Pokémon: let's go

Pokemon: Let’s Go, Pikachu en Pokemon: Let’s Go, Eevee duren in vergelijking met andere hedendaagse RPG's niet heel lang. Toen Director Junichi Masuda hierover een vraag kreeg, vertelde hij dat het spel niet 'alle tijd van de speler in beslag moet nemen'. Director Junichi Masuda legt uit waarom doelbewust de speeltijd van Pokemon: Let’s Go, Pikachu en Pokemon: Let’s Go, Eevee aan de kortere kant is gehouden door de loopsnelheid te verhogen (vertaald):

Als je je bedenkt hoe mensen tegenwoordig leven, dan lijkt mij dat je veilig kunt stellen dat mensen het vrij druk hebben. De manier waarop we onze tijd doorbrengen is heel anders dan twintig jaar geleden. Dankzij smartphones worden we constant gebombardeerd met nieuwe informatie, en het is alleen maar vanzelfsprekend dat je ook nog andere games wilt spelen. Daarom vond ik dat de tijd die je aan onze avonturen besteed, niet al je vrije tijd in beslag moet nemen. Daarom hebben we de loopsnelheid voor de speler aangepast en hebben we de speeltijd die nodig is om tot de Hall of Fame te komen, aan de korte kant gehouden. Voor de mensen die meer willen spelen, hebben we het knuffelen met partner Pikachu of Eevee toegevoegd, of de optie om ze bessen te voeren, andere outfits aan te doen en een band op te bouwen. Nadat ze de Hall of Fame hebben bereikt, kunnen ze nog de strijd aangaan met Master Trainers, waar je speciale titels kunt vergaren waarmee je kunt opscheppen. 
Pokemon: Let’s Go, Pikachu en Pokemon: Let’s Go, Eevee ligt sinds 16 november 2018 in de schappen.

Gekoppelde games

Pokémon: Let's Go, Pikachu! (Nintendo Switch)

Pokémon: Let's Go, Eevee! (Nintendo Switch)