[Nieuws] Geschreven door Martijn op 2019-06-17 20:55:25

Luigi’s Mansion 3 krijgt betere baasgevechten dan voorganger

Tijdens een interview vertelden de makers van Luigi’s Mansion 3 dat zij in dit deel betere baasgevechten willen, hoe bang Luigi daadwerkelijk is, welke rol Gooigi speelt en meer. Tijdens de E3 werden ontwikkelaars Yoshihito Ikebata en Kensuke Tanabe meermalig geïnterviewd over Luigi’s Mansion 3, waardoor steeds meer inzicht ontstaat in het ontwikkelproces achter het spel. Zo wil het team de gevechten tegen bazen sterk verbeteren, ten opzichte van voorganger Luigi’s Mansion 2. Ikebata legt uit dat ze liefst unieke bazen in deel twee hadden verwerkt, maar dat lukte niet. Daarom komen die alsnog in het derde deel. Tanabe was niet betrokken bij het 3DS-deel, maar heeft nu het toezicht. Destijds vertelde Tanabe terwijl hij Luigi's Mansion 2 speelde aan Ikebata dat hij veel van de baasgevechten opnieuw zou doen, als het aan hem lag. Tanabe wilde dus graag een spannender soort baasgevecht, toen ze begonnen met het nieuwe spel. Eén van de eerste dingen die hij Next Level Games verzocht, was om 'echte opwinding' te brengen bij het bevechten van de bazen in het spel.

In een eerder bericht werd al duidelijk dat Luigi’s Mansion 3 zijn ontwikkeling begon op de Wii U. Intussen is hier meer over bekend: na de afronding van Metroid Prime: Federation Force ging het spel echt in ontwikkeling. De ‘slam move’ zat al werkend in het Wii U-ontwerp. Ikebata noemde de toevoeging van Gooigi een belangrijk element van het spel. Hij werd geïntroduceerd in Luigi’s Mansion voor de 3DS en kan nog steeds bestuurd worden door een tweede speler, maar heeft nu ook een belangrijke rol bij het oplossen van puzzels. Zijn bewegingen komen overeen met die van Luigi, maar hij kan ook gevaarlijke gebieden betreden, waar Luigi niet kan komen. Ikebata belooft de speler een heleboel plotwendingen en verrassingen. De multiplayer-mode, ook wel ScareScraper Mode, speelt zich af op de verdiepingen van een wolkenkrabber en stroomlijnt ideeën uit Luigi’s Mansion 2. Het kan lokaal én online gespeeld worden, met één tot acht spelers, verspreid over vier systemen. Er kunnen maximaal vier spelers als Luigi aan de slag, waarbij de andere vier als Gooigi spelen. Alle delen worden beschouwd als één groot avontuur op een tijdlijn. Luigi’s Mansion 3 is niet op missies gebaseerd, zoals zijn voorganger. Hele gebieden kunnen vrij worden verkend, zodra je toegang krijgt tot een bepaalde verdieping van het hotel. Het spel heet overigens niet 'Luigi’s Hotel', omdat dit duidelijk het derde deel in de Luigi's Mansion-serie is. Om een vergelijking met het matige Hotel Mario, dat in 1994 uitkwam op de Philips CD-I, kon Tanabe wel lachen al kent of erkent hij het spel niet als een Nintendo-productie. Overigens is Luigi niet zo’n grote angsthaas, verteld Tanabe. Hij ging ervan uit dat Luigi makkelijk bang te maken is, maar mensen die verantwoordelijk zijn voor het personage verzekerden dat Luigi niet makkelijk doodsbang is. Slechts een beetje doodsbang. Luigi’s Mansion verschijnt later in 2019.

Gekoppelde games

Luigi's Mansion 3 (Nintendo Switch)