[Nieuws] Geschreven door Mink op 2019-09-22 13:52:30

Shigeru Miyamoto wilde Super Mario Maker-elementen in The Legend of Zelda

Shigeru Miyamoto en Eiji Aonuma hebben samen overleg gepleegd over de meest recente The Legend of Zelda-titel. Tijdens de E3 schreven we al over de Chamber Dungeon in The Legend of Zelda: Link's Awakening. Eiji Aonuma vertelde al dat dit een groot element was om de klassieke GameBoy-game te remaken. Nu heeft de verzorger van de The Legend of Zelda-reeks uitgelegd dat het eigenlijk Shigeru Miyamoto was die hier de verantwoordelijkheid draagt. In een interview met IGN sprak Eiji Aonuma over de Dungeon Chamber (vertaald):

 "Ik spreek regelmatig met Shigeru Miyamoto over 'de nieuwe Zelda-titel' en op een dag vroeg Miyamoto mij of er een Super Mario Maker-achtig spelelement in de nieuwe Zelda kon komen. We spraken over de vele dungeons maar dat het toch vrij lastig is om daar een goede logica in te bouwen om de puzzels op te lossen.

Dus we namen onze tijd en hebben er veel over nagedacht; hoe maken we het toegankelijk voor de 'gewone' speler. We kwamen tot de conclusie dat iedere  kamer al een oplossing moest hebben zodat er geen complexe samenstellingen zouden ontstaan zoals in Super Mario Maker 2. Dat is hoe de Chamber Dungeons is ontstaan voor deze titel."

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Link's Awakening (Nintendo Switch)

Super Mario Maker 2 (Nintendo Switch)