[Nieuws] Geschreven door Erik op 2019-10-06 14:15:39

Lees hier al Game Informer's onthullingen over Pokémon Sword & Shield

Game Informer heeft een trits exclusieve informatie van Game Freak gekregen van Pokémon Sword & Shield. In dit bericht vind je alles wat ze hebben onthuld. Game Informer doet een grootse special over Pokémon Sword & Shield op haar website en magazine, waarin ze met allerlei verse info zijn gekomen. Hiervoor hebben ze uitgebreid met onder andere Shigeru Ohmori (director), Kazumasa Iwao (planning director) en natuurlijk Junichi Masuda om tafel gezeten. Zo publiceerden ze onder andere een video waarin ze razendsnel 101 vragen op de laatste twee afvuurden, alsmede een trits artikelen. Wij hebben alle info die hieruit naar boven kwam drijven voor je op een rijtje gezet! De volgende onthullingen bespreken we uitgebreid in dit artikel: [*] Pokémon Sword & Shield komen met autosave [*] Missende Pokémon keren terug in toekomstige games [*] Exp Share niet aanwezig [*] Geen HM's [*] Waarom het zo lang duurde voor een core-consoletitel [*] Concept art van de Galar-regio [*] Heel veel mini-details

Pokémon Sword & Shield komen met autosave Jawel, Pokémon Sword & Shield slaan automatisch op! In eerdere spellen moest je dit altijd manueel doen, maar nu onthouden de spellen zelf je progressie. Ohmori: "Normaal gesproken is het in Pokémon-titels belangrijk om je voortgang op te schrijven en dit op te slaan, en dit was altijd nadrukkelijk verweven in de game, met meldingen als: 'Vergeet niet je spel op te slaan!' We hebben ditmaal een autosave-mogelijkheid, waardoor je zonder zorgen op avontuur kunt gaan." Dit biedt allerlei extra voordelen. Ohmori: "Als je verbinding maakt met andere spelers [in de Wild Area] om te ruilen of een andere interactie, dan loopt het naadloos over in een gesynchroniseerde connectie." Het leuke hiervan? Het spel slaat ook dan op in de achtergrond. In voorgaande spellen moest je eerst altijd bevestigen dat je wilde opslaan, voordat je verder kon. Vrees echter niet: het is nog altijd mogelijk om handmatig je voortgang op te slaan. Autosave is aan of uit te zetten. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn bij lastig vangbare legendarische Pokémon.

Missende Pokémon keren terug in toekomstige games Mis je je favoriete Pokémon in Pokémon Sword & Shield? Geen nood. Masuda bevestigt dat deze zakmonsters terugkeren in toekomstige spellen. Hiermee maakt hij ook de connectie met Pokémon Home. "Zonder twijfel", zegt hij. "Pokémon die niet in deze spellen verschijnen, kom je zeker tegen in de verschillende regio's van toekomstige spellen. Ik denk dat Pokémon Home voor een hoop spelers als een soort lanceerplatform dient. Hier verzamel je ze allemaal bij elkaar, om vervolgens van wal te gaan voor toekomstige avonturen." In het artikel elaboreert Masuda verder over de redenen waarom niet alle Pokémon in Sword & Shield zitten. Naast competitieve en esthetische verklaringen, zegt hij onder andere dat dit het team ook meer focus geeft om bepaalde innovaties en features te introduceren. Pokémon Home is eind mei aangekondigd als opvolger van Pokémon Bank voor de Nintendo 3DS. Deze applicatie wordt zowel beschikbaar voor smartphone en Nintendo Switch en verschijnt in 2020. Exp Share keert niet terug In Pokémon Sword & Shield werkt het verdelen van ervaringspunten hetzelfde als in Pokémon: Let's Go, Pikachu! en Let's Go, Eevee. Experience wordt gelijkmatig verdeeld over ieder zakmonster, zonder dat hier een voorwerp voor nodig is. Hierdoor verdienen ook zakmonsters die niet meevechten ervaring. Het is dus niet meer mogelijk de Exp. Share aan of uit te zetten.

Geen HM's HM's spelen geen rol in Pokémon Sword & Shield. "Oorspronkelijk speelden ze een rol in de game om te dienen als brug tussen deur en sleutel: de HM ontgrendelt iets waardoor je progressie boekt, waardoor je het gevoel ervaart dat je naar een nieuwe plek kunt gaan", vertelt Kazumasa Iwao (planning director bij Game Freak). "In Sun & Moon hadden we ze niet, en ook ditmaal paste het naar ons idee niet helemaal bij het concept. Helemaal door de Wild Area en het feit dat we de speler een groter gevoel van vrijheid wilde laten ervaren. De speler kan zelf kiezen hoe ze hierin te werk gaan." Iwao sluit af: "Naar ons idee pasten de meer op HM-gebaseerde elementen niet in Sword & Shield, dus ditmaal zitten ze er niet in." Waarom het zo lang duurde voor een core-consoletitel Met Pokémon: Let's Go, Eevee! en Let's Go, Pikachu! was eindelijk een decennialange trend doorbroken: voor het eerst verscheen er een core Pokémon-titel op een console. Masuda stelt dat dit komt door het handzame karakter van de Nintendo Switch. "Wij vinden het ontzettend belangrijk om geen gesloten ervaring te bieden", begint Masuda. "Om actie in het échte leven te faciliteren, zoals spelen met vrienden in dezelfde ruimte en met elkaar praten, is deel van de beleving van Pokémon. Niet alleen hetgeen wat zich op het scherm afspeelt. Het is natuurlijk ook leuk om alleen te spelen, maar het is waarschijnlijk nog veel leuker als je op een feest met vrienden speelt." Om deze reden houdt het bedrijf ook Pokémon-distributies is winkels, zoals de Game Mania. Hier kun je zomaar iemand anders tegenkomen die Pokémon speelt, waardoor het krijgen van zo'n beestje een toffe herinnering wordt. Concept art van de Galar-regio

Mini-details [*] Gyms zijn onderverdeeld in Major en Minor League. Er zijn acht badges in de Major League zijn benodigd om aan de Champion Cup mee mogen doen. Voor het verhaal ga je ook langs deze specifieke gyms. In totaal zijn er achttien verschillende typen Gyms, en het verschilt per versie welke tot de Major League behoren. [*] Sommige Max Raid Battles behoren tot de lastigste gevechten in Pokémon-historie [*] Pokémon Sword & Shield krijgen één moeilijkheidsgraad. Makers vinden dat jij als speler de vrijheid moet krijgen om zelf te bepalen hoe hoog je de lat legt. [*] Ook buiten Wild Area is het een mix van zichtbare Pokémon en random encounters [*] Game Freak houdt de laatste evoluties van de starters waarschijnlijk geheim tot release [*] Op een gegeven moment wilde Game Freak het gevechtssysteem omgooien voor Sword & Shield. Zo keken ze naar mogelijkheden om het aantal aanvallen per Pokémon naar vijf op te schroeven. Hierdoor zou het spel competitief echter te onvoorspelbaar worden. Daarom hielden ze het bij vier. [*] Aspiratie, oftewel de wil om iets te bereiken, is het sleutelwoord van het verhaal [*] Masuda hoorde het concept van Pokémon voor het eerst in 1992 [*] Satoshi Tajiri, bedenker van Pokémon, schreef alle televisieteksten voor Red & Blue Pokémon Sword & Pokémon Shield komen op 15 november uit op de Nintendo Switch. De titels spelen zich af in een fictieve versie van het Verenigd Koninkrijk, Galar genaamd. Gisteren maakte The Pokémon Company nog een nieuw eenhoornbeestje bekend tijdens hun livestream van 24 uur.

Gekoppelde games

Pokémon Shield (Nintendo Switch)

Pokémon Sword (Nintendo Switch)