[Interview] Geschreven door Kitty op 2020-07-01 10:43:05

Developer Paper Mario: The Origami King wil "nieuwe ervaringen en verrassingen" bieden

In een interview met Game Informer sprak Nintendo producer Kensuke Tanabe over het 'waarom' achter zijn insteek met het ontwikkelen van Paper Mario: The Origami King. Er is al veel discussie gaande over de aankomende Paper Mario-game en de gelijkenissen en verschillen met voornamelijk de eerste twee delen uit de serie. In een interview met Game Informer vertelde Kensuke Tanabe dat hij vooral nieuwe ideeën aan fans wil bieden, in plaats van voor te borduren op oude gameplay-systemen die al bekend zijn. Tanabe is sinds de release van Paper Mario: The Thousand-Year Door in 2004 betrokken geweest bij elke deel van de serie (vertaald):

Wanneer je een nieuw deel maakt in een spellenserie, is het veel makkelijker om de basis van de voorgaande delen te gebruiken, in plaats van een nieuw systeem te bouwen voor elk deel. Maar dat is niet hoe je onverwachte ervaringen en verrassingen creëert. Om er zeker van te zijn, gebruik ik soms wel hetzelfde basissysteem in andere delen om hierop door te ontwikkelen tot het zijn volledige potentie heeft bereikt. Maar mijn doel is om zoveel mogelijk nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Naast een nieuw gevechtssysteem zal dit deel ook geen scala aan partners hebben waar je zelf uit kunt kiezen. In plaats daarvan zullen partners komen en gaan op een manier die in het verhaal verweven zit. Ook daarover sprak Tanabe (vertaald):
 We hebben nooit overwogen om een party-systeem toe te voegen zoals in sommige andere games. Terwijl we werkten aan Paper Mario: The Origami King, hebben we besloten dat we meer memorabele momenten met Olivia konden maken, en de andere personages vormen onderweg een team met Mario. In andere woorden: we bepalen eerst welke elementen in een game nodig zijn, daarna kijken we wat we nodig hebben om deze elementen te implementeren. Bobby, de bob-omb, was het eerste personage dat we wilden toevoegen. Vanuit daar hebben we personages gekozen die het best pasten bij de evenementen van elk onderdeel uit de game. Bowser Jr. was een uitzondering. De director, Mr. Masahiko Nagaya, had persoonlijk sterke voorkeur om een verhaallijn toe te voegen waarin een zoon op weg gaat om zijn vader te redden. Dus in dit geval besloten we om het personage toe te voegen voordat we precies besloten wat hij nou eigenlijk ging doen.
Kun je je vinden in de redenatie van Kensuke Tanabe? Of zag je toch liever de oude systemen terug in de aankomende game? Paper Mario verschijnt op 17 juli op de Nintendo Switch.

Gekoppelde games

Paper Mario: The Origami King (Nintendo Switch)