[Nieuws] Geschreven door Kitty op 2020-10-07 11:54:50

Capcom spreekt over gebruik RE Engine voor Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise is de eerste game waarvoor Capcom hun RE Engine gebruikt voor de Nintendo Switch. In een interview met Eurogamer werd gesproken over de moeilijkheden die dat meebracht. Yasunori Ichinose, director van Monster Hunter Rise, sprak met Eurogamer over de taak om de grote landkaarten zonder laadtijd maar met goede grafische kwaliteit en frame rate werkende te krijgen (vertaald):


Het was zeker een nieuwe uitdaging voor ons. Zoals u al zei, was het inderdaad de eerste keer dat we een RE Engine titel op de Switch brachten. Er moet dus veel technisch achtergrondwerk worden gedaan om een nieuw hardware-platform te gebruiken. Omdat het een interne Capcom-engine is, hadden we natuurlijk alle expertise en kennis van onze engineers bij de hand - ze hebben heel hard gewerkt om de engine voor ons aan het werk te krijgen en ervoor te zorgen dat we de spelinhoud konden overzetten. Daarbij gaat het niet om de strikt open wereld op zich, maar om grote kaarten zonder laadgebieden tussen de kaarten. Het naadloos laten werken daarvan, met behoud van de grafische kwaliteit die we wilden hebben. Het spel staat bekend om zijn prachtige verlichting en schaduwen en we willen dat houden zonder de prestaties te beïnvloeden, en de framerate iets te laten zijn dat deze doelen zou kunnen bereiken - het was een moeilijke balans om te bereiken, maar ik denk dat het team er echt aan heeft getrokken, met als doel een comfortabele 30 frames per seconde, terwijl het spel er ook zo goed mogelijk uitziet en de de kracht van de Switch zo veel als we kunnen te pushen. Het was een uitdagende maar lonende ervaring."
Monster Hunter Rise verschijnt op 26 maart 2021 op de Nintendo Switch.

Gekoppelde games

Monster Hunter Rise (Nintendo Switch)