[Special] Geschreven door Randy1 op 2004-11-08 18:37:10

The Prime Report

De paden op, de lanen in. Age, Randy en een bepaalde Winees (wannabe Chinees) genaamd Arnold bundelden hun krachten om Nintendo te tonen dat ze wèl op tijd kunnen komen bij een perspresentatie. Een verslag van een spannend avontuur vol verdwaaldheid en Samus Aran wacht op je.

Van bovenaf bekeken (door Randy) Het was weer eens zover. Na weken van rust, naast school natuurlijk, moest ik mijn moeder in de voetsporen volgen door, net als de lieve vrouw zelf dus, een aantal mongolen te begeleiden op een spannende dag. Nu weet iedereen dat kinderen, die ook daadwerkelijk kinderen zijn qua gedrag, alles maar dan ook alles beter willen doen en weten, en daarom liet ik Age (Zapp-x) één dag voor de dag waarop hij wederom z’n darmen eruit mocht werpen (achtergrond informatie: na een EA Party een aantal weken geleden kotste Age een trein en nog wat ander gespuis onder) zelf uitzoeken hoe wij in Huizen, de plaats waar Nintendo dé GameCube game van dit jaar, Metroid Prime 2: Echoes, ging presenteren aan de Nederlandse pers, moesten komen. Dus in Utrecht aangekomen stond daar een stralende Age, en een of andere M-Gaming zwerver genaamd Arnold, die enthousiast wapperde met een reisschema alsof het God’s zakdoekje was. We besloten het schema maar te volgen, en na een kort treinritje leidde Age ons als een ware padvinder langs de treinrails naar de verkeerde kant van Hilversum CS. Klasse! Maar natuurlijk waren we niet alleen, want zoals een wijs man ooit eens zei: Een vrijgezel die gaat pas slapen, nadat hij/zij alle sterren heeft geteld. Nu waren er geen sterren aan de hemel, maar een vrijgezel was er wel. Uit de struiken dook namelijk een net ontwaakte oerlelijke man...of vrouw op, die duidelijk familie was van Arnold, en ze vertelde ons dat we de laatste 20 minuten verkeerd waren gelopen. Ze wees ons de weg en een aantal straten, uitgescholden schoolmeisjes die ons onder het wiel wilden, en een busrit verder stonden we in Huizen. We zagen overigens dat we in Huizen waren toen we zagen dat er huizen stonden in Huizen. Dat moest Huizen wel zijn! Arnold en Age begonnen te debatteren over de richting die we opmoesten, en NATUURLIJK, we liepen maar liefst 3 kwartier in de rondte door Huizen, voordat we via de verkeerde kant het gebouw van bestemming binnenwandelden. Hadden we haast, zo’n half uur na ontvangst? Neuj. We gingen allemaal nog eventjes de bloemetjes wateren, en voor de geïnteresseerden heb ik belastende informatie over de heer Age Boschma: hij kan niet in de pot mikken, aangezien ik de toiletten half zwemmend moest verlaten nadat hij z’n leuter had geleegd.
"Ik probeer 'em al jaren zindelijk te krijgen.", wist Age's vriendin mij ooit te vertellen.
Dat was dan ook de reden dat ik zwaar verloor tijdens het lasergamen. Ik snakte nog steeds naar adem toen ik herhaaldelijk werd afgeknalt door Power Unlimited’s Boris, en al die actie, op mijn ‘blunders’ na natuurlijk, want die laat ik eruit knippen, kun je overigens zien in GameKings, mocht je dat programma bekijken. Maar even zonder dollen, lasergamen is zeer stoer. Alhoewel ik vast kwam te zitten in plakband wat aan de muren zat, en ik in het begin niet eens meer wist hoe ik moest schieten met de infrarood gun, was elke ‘kill’ die ik ondanks m’n n00bheid tòch wist te maken enorm lekker. Ik was redelijk rustig (of slaapverwekkend) die avond, maar na en tijdens het lasergamen was ik enorm opgepompt en enthousiast. Tevredenheid voelde ik ook die avond, en dan heb ik het over de multiplayer mode van Metroid Prime 2: Echoes. Toen Metroid Prime een tijd terug in de winkels kwam benadrukte Nintendo het feit dat de game geen first-person shooter, maar een first-person adventure was. In Metroid Prime 2: Echoes is het vanzelfsprekend dat de single player mode wederom zó is, maar wat jullie vast nog niet wisten is dat de multiplayer mode ook ernstig verschilt van die van de standaard first-person shooters. Het is allemaal zó uitgebreid, maar tegelijkertijd zó simpel. Wanneer je als Samus op je menselijke tegenstander jaagt, rol je letterlijk de meesterlijke gameplay in. Ik heb een aantal potjes weten te spelen, en in totaal 2 levels weten te verkennen. Eén van de multiplayer levels speelt zich af in een ruimteschip, waar veel morph ball cannons zijn geplaatst. Naar mijn mening is dit level voor Metroid Prime 2: Echoes, wat Final Destination voor Super Smash Bros. Melee is. Als je een gelijke strijd zonder lage acties wilt, moet je hier wezen. Dat bleek ook wel uit de resultaten van de extreem spannende potjes, die ik gelukkig elk wist te winnen met een toch wel aanzienlijke voorsprong op m’n tegenstander. Maar voor de gemene, cheap-ass, winnen-is-winnen typjes is er ook genoeg fun te beleven. In een tempel-style level volgde ik Arnold een trap zonder treden op en knalde ik ‘em bijna dood, maar voordat Arnold het loodje legde dook ‘ie in een gun-turret en won ‘ie uiteindelijk met een verpletterende 7-0. Natuurlijk zijn er bepaalde manieren om iemand in die turret te verslaan, maar wanneer je mèt een tijdlimiet, en zònder kennis van de levels vooraf speelt, zijn die manieren lastig te vinden en/of uit te voeren. Als ik nu een cijfer zou moeten geven aan de multiplayer mode van Echoes, dan zou het dichtbij perfectie gaan hangen. Het is namelijk zó vet, en echt totaal anders, en ook leuker, dan de saaie deathmatches in de ondertussen steeds op elkaar lijkende first-person shooters.
Vergeet alle negatieve uitspraken van de mens in het groen. Metroid Prime 2: Echoes' multiplayer mode is de schnizit.
En tja, ik kan nu wel weer zeer grappig gaan (proberen te) doen over de terugreis, Arnold’s Chinese obsessies en het gekregen Nintendo shirt die op dit moment gedragen wordt door een van de kids op het werk van m’n ma, maar ik denk dat je, wanneer je een avond als de onze hebt meegemaakt, weinig behoefte hebt aan het maken van grappen, maar meer behoefte hebt aan het bewonderen en applaudisseren van Nintendo’s werkwijze de laatste tijd als het aankomt op het ‘inpalmen’ van de pers. Ze hadden precies de juiste setting gecreëerd om Metroid Prime 2: Echoes aan ons te tonen. Natuurlijk hadden we de game al lang gezien op onder andere de Power Unlimited Gameplay, maar dit keer was het gewoon anders, wat bewonderingswaardig is. Dus zonder grappen en grollen, wanneer je dit stukje uit hebt, reserveer je voor jou en een groep vrienden een lasergame sessie, lees je een hoofdstuk uit de Koran, Bijbel of Playboy, wat je ook eert, voor aan je zoemende GameCube, en pre-order je als de wiede weerga Metroid Prime 2: Echoes bij Arme Arnold van GameTastic, want naast de terugkeer van een super single player ervaring, is er een multiplayer mode die helemaal ‘tha bomb’ is. Mocht je overigens vrienden nodig hebben om de multiplayer mode te spelen, dan kun je mij altijd een belletje geven. Peace.

The Prime Fotoshoot

Natuurlijk zouden we onszelf niet zijn als we niet debiel voor camera's gingen hangen die niet van ons waren. We hadden echter, netals de heren van GameKings, ook een camera bij ons, dus dames... Age Boschma, 20 Jaar Sorry, bezet, maar is misschien wel in voor trio's. Randy Timmers, 18 Jaar Zoekt klein, dun meisje, rond de leeftijd van 11 á 12. Zijn hobby's zijn basketball op het kleuterschoolplein voor zijn deur, en muziek, voornamelijk Michael Jackson en R. Kelly. Arnold Zaal, 17 Jaar Zoekt Chinese dame die houdt van urenlange gesprekken over Playstation 2 games, voornamelijk Grand Theft Auto: San Andreas. Ook vind Arnold een beetje pijn in een relatie niet verkeerd.

De bovenstaande foto's zijn niet bedoeld voor weergave op andere websites die geen Maxim.com heten.

Gekoppelde games

Metroid Prime 2: Echoes (Nintendo GameCube)